Hoe werkt het versturen van een uitstelregeling?

Om een uitstelregeling belastingconsulenten te versturen gaat u in het hoofdmenu naar ‘Uitstelregeling’. Het overzicht geeft een lijst weer van de reeds aangemaakte uitstelregels. Als u een uitstelregel toevoegt heeft u de keuze uit handmatige invoer of een import. De uitstelregeling heeft de mogelijkheid tot een import uit Excel-bestand.

 

Bij het toevoegen van een uitstelregeling voert u het eigen beconnummer in en het fiscale nummer van uw onderneming (RSIN). U vult uw gegevens aan en kiest de periode voor het uitstel.

 

Als u kiest voor handmatig toevoegen kunt u in de uitstelregeling nieuwe regels toevoegen of importeren. Hier voert u de naam en het BSN/RSIN van de persoon of onderneming op. U geeft aan of het uitstel voor de aangifte IB of VPB betreft en geeft het boekjaar aan.

 

Per persoon of onderneming waarvoor u uitstel aanvraagt geeft u het soort uitstelverzoek op. De soort uitstelverzoeken worden uitgelegd in het artikel ‘Wat is het soort uitstelverzoek?’ Bent u benieuwd hoe u de uitstelregeling eenvoudig kunt importeren, bekijk dan het artikel ‘Hoe werkt het importeren van een uitstelregeling?’.

Vond u dit een nuttig artikel?

Comments are closed.